Texas Archive of the Moving Image is loading...

JOT - Dirty Hands (1964)

The Tennessee Archive of Moving Image and Sound

Sound | 1964

comment
  • Normal
  • Large video
  • Large content
  • Full video
"rtmpconf":{ type:"flv", file:"mp4:2012_00799_480x360.mp4", baseUrl:wgScriptPath + "/extensions/player/", streamServer:'texasarchive-flash.streamguys.com:80/vod', width:"480", height:"360", config:{ showBrowserControls:false }, poster:"/library/index.php?action=ajax%26rs=importImage%26rsargs[]=JOT - Dirty Hands (1964) tn.jpg%26rsargs[]=480", controls:{ _timerStyle:"sides" } }
TAMI Tags
  •  Jot's parents tell him to stay in the house to keep from getting dirty.  
  •  Jot disobeys.  
  •  Jot learns about the importance of obeying his parents.  
 
Map
Loading Google Maps...
 
Mark Video Segment:
begin
end
play
See someone or something you recognize? TAMI Tagging
Click begin and end to mark the segment you wish
to tag. Then enter your comment and click on Tag!
To: tamitags@texasarchive.org
 
Share this video
X

Send E-mail

Embed

[Hide]Right click this link, select 'open in new tab', and add to bookmarks:
In partnership with:
  • About the video
  • Texas Locations
  • Keywords
Jot learns a lesson about obeying his parents after he defies his mother and has to go to Sunday school with dirty hands. Created by Ruth Byers and Ted Perry for the Southern Baptists Radio and Television Commission, JOT was the Baptists' answer to the Lutheran-produced, "Davey and Goliath." The animated series first aired on Dallas network WFAA-TV's Sunday children's program "Peppermint Place," and was later picked up by "The Children's Hour" on WBAP-TV (now KXAS-TV) in Fort Worth. The show was eventually translated into 19 languages and syndicated world-wide. Using a mod styling that at times gets downright psychedelic, each four and one-half minute episode teaches young children bible verses and moral lessons. A total of 30 episodes were released between 1965 - 1981. For a brief time in 2009, Jot reappeared as the official mascot of FamilyNet Television, but in late 2009 his image was removed from the network's website.